Το θέμα της καύσης λαδιού ως καύσιμο ήταν ένα από τα μεγάλα θέματα συζήτησης κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν, αφού μερικές τροποποιήσεις στο σχετικό κανονισμό προκάλεσαν αρκετές αντιδράσεις.

Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια μετά από υποψίες της Mercedes για παρανομία της Ferrari όσον αφορά το μείγμα καυσίμου, η οποία προκαλούσε την αύξηση της εκρηκτικότητας του μείγματος καυσίμου, άρα και της ιπποδύναμης.

H FIA έκανε τους σχετικούς ελέγχους στα Grand Prix Καναδά και Αζερπαϊτζάν, με φήμες να αναφέρουν πως μία ομάδα -που παρέμεινε ανώνυμη- βρισκόταν εκτός κανονισμών. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου στο Μπακού, η ομοαπονδία έδωσε διευκρινήσεις των κανονισμών στις ομάδες, αναφέροντας πως το όριο της καύσης λαδιού δεν πρέπει να ξεπερνά τα 0,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Με κάποιους κατασκευαστές να δυσκολεύονται να μείνουν εντός των ορίων των κανονισμών, η FIA έκανε προσωρινά αποδεκτή τη διπλάσια κατανάλωση λαδιού πριν το Grand Prix Ουγγαρίας, όμως ενημέρωσε τις ομάδες πως, για τους νέους κινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν από τον αγώνα της Monza κι έπειτα, το όριο θα ήταν αυστηρά στα 0,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μάλιστα, η Mercedes εισήγαγε νέες μονάδες στο Βέλγιο, με φήμες να αναφέρουν πως η κίνηση αυτή έγινε για να αγωνίζεται με όριο τα 1,2 λίτρα ως το τέλος της σεζόν, σε σύγκριση με τα 0,9 της Ferrari, που έφερε νέες μονάδες στην Ιταλία.

Ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, σχολίασε το θέμα κατά το καθιερωμένο γεύμα της Ferrari προς τους δημοσιογράφους στο Maranello:

Είναι δύσκολο να πούμε αν οι διευκρινήσεις ευνόησαν εμάς ή τη Mercedes. Ειλικρινά, νομίζω πως τόσο εμείς, όσο και η Mercedes, εκμεταλλευτήκαμε κάθε ευκαιρία για να βελτιώσουμε την απόδοσή μας, αλλά αυτό είναι κάτι που ισχύει και για τις άλλες ομάδες. Για παράδειγμα, είδαμε μία σημαντική βελτίωση από τη Renault κατά τη διάρκεια της σεζόν. Δε γνωρίζουμε αν αυτή σχετίζεται με το λάδι ή όχι.

Η FIA έχει λάβει νέα μέτρα για το ζήτημα ενόψει 2018, με την ανακοίνωση της ομοσπονδίας να αναφέρει ξεκάθαρα πως έχουν γίνει αλλαγές που εξασφαλίζουν πως το λάδι δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, ενώ επίσης έχει γίνει εισαγωγή λεπτομερών προδιαγραφών για αυτό.

Ο κανονισμός αυτός και οι επιπτώσεις του θα συζητηθούν απόψε (20/12) στην τελευταία εκπομπή του GRIP LIVE, στην οποία θα είναι καλεσμένος μας ο Πάνος Σεϊτανίδης. Η εκπομπή θα ξεκινήσει στις 21:00, στο κανάλι μας στο YouTube, στο οποίο μπορείτε να κάνετε εγγραφή ούτως ώστε να ειδοποιηθείτε όταν ξεκινήσουμε.