H Mercedes έχει αντιμετωπίσει διάφορα προβλήματα φέτος, που αφορούν τη διακύμανση στην απόδοση τόσο του μονοθεσίου, όσο και των οδηγών της από πίστα σε πίστα.

Εμείς συνοψίσαμε τα θέματα που έχουν εντοπιστεί τόσο στη W08, όσο και στο διεκδικητή του τίτλου, Lewis Hamilton.

Μονοθέσιο

Βάρος

H W08 είναι, κατά παραδοχή της ίδιας της ομάδας, λίγο υπέρβαρη. Ενώ το ελάχιστο βάρος των 728 κιλών (μαζί με τον οδηγό) είναι ίδιο για όλους, στην πραγματικότητα τα μονοθέσια ζυγίζουν πολύ λιγότερο. Οι ομάδες χρησιμοποιούν πρόσθετο βάρος (έρμα) για να μείνουν εντός των κανονισμών, το οποίο τοποθετούν σε όποιο σημείο του αυτοκινήτου θέλουν. Έτσι,  ελαφρύτερα μονοθέσια χρησιμοποιούν περισσότερο έρμα από τα βαρύτερα, πράγμα που σημαίνει ότι οι μηχανικοί μπορούν να επηρεάσουν σε μεγαλύτερο βαθμό το στήσιμο, χρησιμοποιώντας το για να μεταβάλλουν την ισορροπία κατά τον τρόπο που επιθυμούν.

Μεταξόνιο

Κάτι που δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, όμως συμβάλλει στην διακύμανση της απόδοσης από πίστα σε πίστα που έχει η Mercedes. Ενώ οι περισσότερες ομάδες προσπαθούν να βρουν μια μέση λύση όσον αφορά το μήκος του μονοθεσίου τους, η Mercedes κινήθηκε υπερβολικά προς τη μία κατεύθυνση και κατασκεύασε το μονοθέσιο με το μακρύτερο μεταξόνιο στο grid. Ξαναλέμε πως αυτό δεν αποτελεί ξεκάθαρα μειονέκτημα, μιας και η συγκεκριμένη διάταξη έχει τα δικά της θετικά. Όμως, από τη στιγμή που η ομάδα διάλεξε να στραφεί περισσότερο προς τη μία κατεύθυνση και όχι να επιλέξει μια συμβιβαστική λύση, θα πληρώσει αναγκαστικά το τίμημα σε μερικές πίστες.
Διαβάστε πλήρη ανάλυση για το πως το μεταξόνιο επηρεάζει τη συμπεριφορά ενός μονοθεσίου πατώντας εδώ.

Προσαρμοστικότητα

Οι δύο παραπάνω παράγοντες, που ο καθένας προσθέτει τους δικούς του πόντους στη μείωση της ελευθερίας που έχουν οι μηχανικοί για το στήσιμο, σε συνδυασμό έχουν κάνει το αυτοκίνητο δύσκολο συνολικά στην προσαρμογή από πίστα σε πίστα. Οι μηχανικοί θα πρέπει συνεχώς να παίρνουν μέτρα που αφορούν δύο ή περισσότερους περιοριστικούς παράγοντες οι οποίοι πολλές φορές, απαιτούν και αντίθετες λύσεις για να εξομαλυνθούν.

Ελαστικά

Επειδή το μονοθέσιο όπως είπαμε παραπάνω είναι δύσκολο στο στήσιμο, η Mercedes έχει κινηθεί μεταξύ των δύο άκρων φέτος όσον αφορά τη χρήση των ελαστικών της. Αρχικά, το ασημί αυτοκίνητο, ιδιαίτερα στις αρχές του αγώνα όπου ήταν βαρύ από καύσιμο, είχε την τάση να φθείρει πολύ τα ελαστικά του, με την κατάσταση να βελτιώνεται σταδιακά όσο περνούν οι γύροι. Στη συνέχεια, εμφανίστηκαν προβλήματα με την παραγωγή θερμότητας στα ελαστικά, κάτι που μάλλον έχει να κάνει με τη γενική συμπεριφορά του μονοθεσίου υπό συγκεκριμένες συνθήκες, όπου τα μειονεκτήματά του εντείνονται (πχ διαδρομή Μονακό). Επιπλέον, έχουμε την αίσθηση πως η W08 δε συμπαθεί ιδιαίτερα τα UltraSoft ελαστικά.

Lewis Hamilton

O Lewis έχει δείξει δύο πρόσωπα στους αγώνες φέτος, με αυτό του τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή να εμφανίζεται περίπου ανά δύο αγώνες. Το αν φταίει ο ίδιος για την έλλειψη σταθερότητας είναι κάτι που δε μπορούμε να γνωρίζουμε, όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι σε όλους τους αγώνες μέχρι τώρα, ακόμα και σε αυτούς που δεν τα πήγε καλά  είτε ο Hamilton είτε ο Bottas, μία από τις δύο W08 είχε τουλάχιστον ανταγωνιστικό ρυθμό.

Στο Bahrain ο Valtteri Bottas ήταν αργός στον αγώνα, ενώ ο Lewis πάλευε με τις Ferrari. Στη Ρωσία ο Hamilton ήταν χαμένος όλο το τριήμερο στο στήσιμο, ενώ ο Bottas κέρδισε. Στην Ισπανία ο Lewis πήρε μια δύσκολη νίκη, ενώ ο Φιλανδός team mate του χρονοτριβούσε μέχρι να εγκαταλείψει. Στο Μονακό, με το ίδιο αυτοκίνητο που ο Hamilton χαρακτήρισε περίεργο και άγριο, ο Valtteri παραλίγο να πάρει Pole Position.

Οπότε βλέπουμε, ότι η ταχύτητα υπάρχει είτε με τον έναν είτε με τον άλλον οδηγό. Το θέμα είναι πως όταν ο Lewis δυσκολεύεται, η πτώση στην απόδοσή του είναι πολύ μεγαλύτερη.

Συγκεκριμένα ο Βρετανός φαίνεται να αντιμετωπίζει μεγαλύτερο πρόβλημα όσο «μαλακώνουν» τα ελαστικά, με το αποκορύφωμα να είναι η UltraSoft γόμα. Σχεδόν σε όλους τους αγώνες που έχει χρησιμοποιηθεί ο Lewis δυσκολεύτηκε, ενώ μετά από τον τερματισμό στο Μονακό χαρακτηριστικά δήλωσε: «Μόλις έβαλα τη SuperSoft, η πρόσφυση ήρθε πίσω».

Ο Hamilton, αν δε θέλει να χάσει περισσότερο έδαφος στο φετινό Πρωτάθλημα, θα πρέπει να κρατήσει τα Σαββατοκύριακα στα οποία οδηγάει σαν Πρωταθλητής, όπως αυτό της Κίνας ή της Ισπανίας, και στα υπόλοιπα να καταπιεί την περηφάνια του δεχόμενος περισσότερη βοήθεια από το Bottas στο στήσιμο. Επιπλέον, θα πρέπει να βρεθεί μια λύση που αφορά τη χρήση των UltraSoft τόσο από τον ίδιο όσο και από την ομάδα γενικότερα.

Ωστόσο, η άποψή μας είναι πως όσο το Πρωτάθλημα προχωράει σε πιο κρύους αγώνες και πιο ανοιχτές πίστες, η ταχύτητα της Mercedes σταδιακά θα επανέλθει.