Eξαιρετική για άλλη μία φορά ήταν η χρονιά στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Το DTM, όπως είναι ευρέως γνωστό, προσέφερε πανέμορφους αγώνες, σε διάφορες πίστες της Γερμανίας κι όχι μόνο, και παρόλο που ο Marco Wittmann ήταν αυτός που πήρε σχετικά άνετα τον τίτλο, το 2014 προσέφερε εξαιρετικές συγκινήσεις στο κοινό.

Τρεις κατασκευαστές βρέθηκαν και φέτος στο grid. H πρωταθλήτρια κατασκευαστών του 2013, BMW, συνέχισε με την M4 DTM και είχε στο δυναμικό της τους Augusto Farfus, Joey Hand, Bruno Spengler (πρωταθλητής 2012), Martin Tomczyk (πρωταθλητής 2011), Timo Glock, Antonio Felix da Costa, Marco Wittmann και Maxime Martin.

Η Audi, με το RS5 DTM είχε στις τάξεις της τον πρωταθλητή του 2013, Mike Rockenfeller και τους Timo Scheider (πρωταθλητής 2008 & 2009), Mattias Ekstrom (πρωταθλητής 2004 & 2007), Miguel Molina, Edoardo Mortara, Adrien Tambay, Jamie Green και Nico Muller.

Tέλος η Mercedes παρατάχθηκε με τους Christian Vietoris, Paul di Resta (πρωταθλητής 2010), Gary Paffett (πρωταθλητής 2005), Robert Wickens, Pascal Wehrlein, Daniel Juncadella και Vitaly Petrov, που βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι μίας DTM AMG C-Coupe.

Το DTM φέτος επέλεξε να βρεθεί ακόμα περισσότερο σε πίστες του εξωτερικού, με τέσσερις αγώνες από τους 10 συνολικά να διεξάγονται εκτός των γερμανικών συνόρων. Το Hungaroring, το Moscow Raceway, το Red Bull Ring και το Zandvoort ήταν προορισμοί του DTM. Οι υπόλοιποι έξι αγώνες έγιναν σε πέντε πίστες, στο Hockenheimring, που φιλοξένησε παραδοσιακά τον πρώτο και τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, το Oschersleben, το Norisring, το Nurburgring και το Lausitzring.

O κυρίαρχος της χρονιάς ήταν ο Marco Wittmann. Ο Γερμανός ανέβηκε στο βάθρο σε πέντε αγώνες, στο ψηλότερό του σκαλί μάλιστα σε τέσσερις από αυτούς, στο Hockenheim 1, το Hungaroring, το Red Bull Ring και το Nurburgring. Το DTM χρησιμοποιεί ίδιο σύστημα βαθμολόγησης με την F1, κι έτσι η διαφορά του Wittmann στην κορυφή ήταν 50 βαθμοί. Ο Wittmann έδωσε στην ομάδα του, την RMG και τον τίτλο ομάδων με τη βοήθεια βέβαια και του Maxime Martin, του teammate του.

wittmann_2014_001

Δεύτερος στη βαθμολογία ήταν ο Mattias Ekstrom. Ο έμπειρος οδηγός, πέρα από τις καλές εμφανίσεις σε μερικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross που έλαβε μέρος, ήταν ο καλύτερος οδηγός της Audi, καθώς πήρε πέντε βάθρα, δύο εκ των οποίων ήταν νίκες σε Zandvoort και Hockenheim 2, δηλαδή τους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς.

Ο περσινός πρωταθλητής, Mike Rockenfeller απογοήτευσε, καθώς δεν κατάφερε να νικήσει σε κάποιον αγώνα και με τρία βάθρα έμεινε στην τρίτη θέση της βαθμολογίας. Τον ακολούθησε ο Christian Vietoris, που κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση παρόλο που οδηγούσε την αργή C-Coupe. Η νίκη στο βρεγμένο Oschersleben ήταν η μεγάλη έκπληξη και αργότερα ακολούθησε άλλο ένα βάθρο.

Ο Edoardo Mortara πήρε δύο βάθρα στο δρόμο προς την πέμπτη θέση, με αρκετή διαφορά από τους οδηγούς πίσω του. Ο Martin Tomczyk ήταν έκτος, μπροστά από τον Maxime Martin, που πήρε μία νίκη στη Μόσχα. Ο Pascal Wehrlein ήταν ο νεότερος του grid και πήρε επίσης μία νίκη, που τον βοήθησε μάλιστα να εξασφαλίσει θέση δοκιμαστή στην ομάδα F1 της Mercedes.

Ο Timo Scheider και ο Jamie Green συμπλήρωσαν τη δεκάδα. Ο Bruno Spengler και ο Augusto Farfus απογοήτευσαν και έμειναν ενδέκατος και δέκατος τρίτος αντίστοιχα. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Robert Wickens που είχε μία νίκη.

Ο γιος του πρώην οδηγού της F1, Patrick Tambay, Adrien ήταν 14ος, ενώ από τους τρεις οδηγούς που έχουν τρέξει στην F1, πρώτος ήταν ο Paul di Resta, λίγο πιο μπροστά από τον Timo Glock και με τους δύο να έχουν αρκετή διαφορά από τον Vitaly Petrov, που δεν κατάφερε καν να βαθμολογηθεί. Κανείς τους ωστόσο την μπορεί να είναι χαρούμενος, καθώς και οι τρεις βρέθηκαν από τη 15η θέση και κάτω. Τέλος, δύο ακόμα οδηγοί από τους οποίους περιμέναμε περισσότερα ήταν ο Antonio Felix da Costa και ο Gary Paffett (22ος).

Στους κατασκευαστές η Audi στέρησε από την BMW το treble (τίτλοι οδηγών, ομάδων και κατασκευαστών), αφού στον τελευταίο αγώνα ανέτρεψε διαφορά 21 βαθμών, έχοντας πάρει 70 και φτάνοντας τους 419. Η BMW μάλιστα έχασε το πρωτάθλημα με μεγάλη διαφορά, 31 βαθμούς, αλλά δεν απειλήθηκε καθόλου από τη Mercedes που έμεινε με μόλις 219!

Βαθμολογία:

ΘέσηΟδηγόςΚατασκευαστής & ΟμάδαΒαθμοί
1Marco WittmannBMW Team RMG156
2Mattias EkstromAudi Sport Team Abt Sportsline106
3Mike RockenfellerAudi Sport Team Phoenix72
4Christian VietorisOriginal-Teile Mercedes AMG69
5Edoardo MortaraAudi Sport Team Abt68
6Martin TomczykBMW Team Schnitzer49
7Maxime MartinBMW Team RMG47
8Pascal Wehrleingooix Mercedes AMG46
9Robert WickensFREE MAN's WORLD Mercedes AMG45
10Timo ScheiderAudi Sport Team Phoenix44
11Jamie GreenAudi Sport Team Rosberg43
12Bruno SpenglerBMW Team Schnitzer42
13Augusto FarfusBMW Team RBM39
14Adrien TambayAudi Sport Team Abt36
15Paul di RestaMercedes AMG36
16Timo GlockBMW Team MTEK33
17Miguel MolinaAudi Sport Team Abt Sportsline30
18Daniel JuncadellaPetronas Mercedes AMG22
19Nico MullerAudi Sport Team Phoenix10
20Joey HandBMW Team RBM8
21Antonio Felix da CostaBMW Team MTEK5
22Gary PaffettEURONICS Mercedes AMG4
23Vitaly PetrovMücke Motorsport0