Η Citroen αποκάλυψε και επίσημα το ανανεωμένο C4 Cactus, φωτογραφίες του οποίου είχαν διαρρεύσει τον προηγούμενο μήνα.
Ακροβατώντας αισθητικά ανάμεσα στις κατηγορίες των crossover και των συμβατικών μικρομεσαίων hatchbacks, το νέο Cactus υπόσχεται πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης, όντας το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα ανάρτησης της Citroen (Progressive Hydraulic Cushions) και το πρώτο στον κόσμο με νέου τύπου καθίσματα, που η εταιρεία αποκαλεί “Advanced Comfort seats”.

Έμφαση όμως έχει δοθεί και στα επίπεδα ηχομόνωσης – οι Γάλλοι υπόσχονται «άλματα» προόδου – και στην ασφάλεια και την ευκολία της οδήγησης, με δώδεκα ηλεκτρονικά συστήματα στην υπηρεσία του οδηγού.

Ο στόχος της Citroen είναι να γίνει το μέτρο σύγκρισης σε θέματα άνεσης. Και, σαν μαζικός κατασκευαστής, να φέρει αυτή την εντελώς νέα άνεση στον μέγιστο αριθμό ανθρώπων. Με το νέο C4 Cactus και την εισαγωγή της νέας ανάρτησης με τα Progressive Hydraulic Cushions, προσφέρουμε στους αυτοκινητιστές ένα αυθεντικό compact hatchback απολύτως προσαρμοσμένο στην εποχή του,

ανέφερε η CEO της Citroen, Linda Jackson. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά:

Σχεδίαση

Η γνώριμη σιλουέτα του C4 Cactus έχει υποστεί εκτεταμένες αλλαγές, κυρίως στο μπροστινό μέρος, με την εικόνα να προσομοιάζει αυτή των C3 και C5 AirCross. Έτσι έχουμε πλέον την εισαγωγή «κλασικής» γρίλιας, με νικέλινο περίγραμμα που ενσωματώνει τα LED φώτα ημέρας, ενώ οι κυρίως προβολείς έχουν πλέον πιο κομψό σχήμα.

Post-production : Astuce Productions

Οι ενέσεις κομψότητας συνεχίζονται και στις υπόλοιπες «όψεις» του οχήματος, που δείχνει πλέον να αποποιείται την εικόνα του αυστηρά χρηστικού αυτοκινήτου. Στο προφίλ, αν και τα πλαστικά προστατευτικά των θόλων παραμένουν, για να θυμίζουν κάτι από SUV, τα πολυδιαφημισμένα Airbumps περιορίζονται χαμηλά στα μαρσπιέ. Αντίστοιχα στο πίσω μέρος η εικόνα έχει απλοποιηθεί, με τα φωτιστικά σώματα να μεγαλώνουν αρκετά σε πλάτος.

William CROZES @ PLANIMONTEUR

Συνολικά πρέπει να πούμε ότι οι επεμβάσεις είναι μάλλον επιτυχημένες, αφού το C4 Cactus είναι μεν αισθητά πιο κομψό και λιγότερο «παράξενο», συνεχίζει όμως να έχει μια φρέσκια και διαφορετική εικόνα που σίγουρα ξεχωρίζει. Très bien!

Άνεση

Η μεγαλύτερη έμφαση όμως δείχνει να έχει δοθεί στην παρεχόμενη άνεση, είτε μιλάμε για την ανάρτηση, είτε για τη συνολική ποιότητα κύλισης.

Ειδικότερα στον τομέα της ανάρτησης, η Citroen εισάγει για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή αγορά το νέο της πατενταρισμένο σύστημα Progressive Hydraulic Cushions (προοδευτικά υδραυλικά «μαξιλάρια» δηλαδή, σε ελεύθερη μετάφραση), που υπόσχεται τεράστια βελτίωση στην απόσβεση των ανωμαλιών, υιοθετώντας μια σχετικά «απλή» διάταξη: ουσιαστικά το αμορτισέρ ενσωματώνει ένα δεύτερο μικρό αμορτισέρ σε κάθε του άκρο, τα οποίο αντικαθιστούν τα κλασικά «στοπ» στο τέλος των διαδρομών του (ένα για συμπίεση και ένα για αποσυμπίεση). Έτσι το αμορτισέρ «τερματίζει» προοδευτικά στις μεγάλες ανωμαλίες, απορροφώντας τους κραδασμούς που θα προέκυπταν με μια κλασική διάταξη. Παράλληλα, η ύπαρξη των PHC δίνει μεγαλύτερη ελευθερία στους μηχανικούς κατά τη ρύθμιση της ανάρτησης και έτσι, παρόλο που δεν συμμετέχουν ενεργά στην απόσβεση των μικρών ανωμαλιών, η συνολική άνεση που προσφέρει η ανάρτηση παρομοιάζεται από την εταιρεία με εκείνη ενός «μαγικού χαλιού».

Ιδιαίτερα μελετημένα είναι και τα καθίσματα, που σύμφωνα με τη Citroen βελτιώνουν την άνεση σε πολύωρες διαδρομές, αλλά διατηρούν τις ιδιότητές τους σε βάθος χρόνου. Το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται μέσω υλικών διαφορετικής πυκνότητας στα διάφορα σημεία του καθίσματος, πλατύτερα έδρανα και ενισχυμένη στήριξη στα σημεία που αυτή απαιτείται.

Citroen_C4_Cactus_FL_MetroPolitanRed_v09

Τέλος, εκτεταμένες δοκιμές έγιναν για την βελτίωση της ηχομόνωσης, με αποτέλεσμα τη χρήση παχύτερων κρυστάλλων σε συνδυασμό με νέες τσιμούχες και βελτιωμένα ηχομονωτικά υλικά στο χώρο του κινητήρα και το δάπεδο.

Όλα αυτά βέβαια μένει να αποδειχθούν και στην πράξη.

Εξοπλισμός

Η ανανέωση του C4 Cactus φυσικά επεκτείνεται και στον τομέα του εξοπλισμού, όχι μόνο αυτού που έχει να κάνει με την άνεση και την ευκολία, αλλά και εκείνον της ασφάλειας. Μια πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων έχει επιστρατευτεί. Από σύστημα αυτόματου ελέγχου της πέδησης, που ανιχνεύει ενδεχόμενα εμπόδια από μία κάμερα στην κορυφή του παρμπρίζ, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, αλλαγής λωρίδας και ειδοποίησης για παρουσία άλλου οχήματος στις τυφλές γωνίες, μέχρι σύστημα παραίνεσης για διάλειμμα μετά από πολύωρη οδήγηση, είναι λίγα από τα 12 συνολικά ηλεκτρονικά βοηθήματα που θα έχει στη διάθεσή του ο κάτοχος του μοντέλου.

William CROZES @ PLANIMONTEUR

Τρία διαφορετικά συστήματα συνδεσιμότητας, που συνεργάζονται με την οθόνη αφής 7» που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, πέντε διαφορετικές επιλογές απόχρωσης του ταμπλό και 31 διαφορετικοί συνδυασμοί εξατομίκευσης της εξωτερικής εμφάνισης, δίνουν το στίγμα της επανατοποθέτησης που επιχειρεί να κάνει η Citroen στην αγορά.

Κινητήρες

Το νέο C4 Cactus θα είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης ή πετρελαίου. Ξεκινώντας από τους βενζινοκινητήρες, στη βάση της γκάμας βρίσκουμε τον PureTech 82 με χειροκίνητη μετάδοση, προχωράμε στον PureTech 110/110 S&S (με επιλογή αυτόματης μετάδοσης) και τον PureTech 130 S&S, που συνδυάζεται αποκλειστικά με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
Σε ό,τι αφορά τους diesel, προς το παρόν θα διατίθεται ο BlueHDI 100/100 S&S, ενώ από το φθινόπωρο της επόμενης χρονιάς θα εισαχθεί ο BlueHDI 120 S&S με αυτόματο έξι ταχυτήτων.