Πολλές διαφωνίες έχει προκαλέσει η εισαγωγή του HALO το 2018, όχι μόνο ανάμεσα στους φιλάθλους, αλλά και στους οδηγούς. Το σύστημα που έχει στόχο την επιπλέον προστασία του κράνους των οδηγών συζητήθηκε στη σημερινή συνέντευξη τύπου, ενόψει του Ουγγρικού Grand Prix.

O πρώτος οδηγός που τοποθετήθηκε επί του θέματος ήταν ο Sebastian Vettel, o οποίος έκανε και μία σύγκριση με την ασπίδα:

Δεν ήμουν φαν της ασπίδας. Κυρίως λόγω του περιορισμού στην ορατότητα. Δοκίμασα το HALO πέρυσι, νομίζω στο Abu Dhabi. Σίγουρα πρέπει να το συνηθίσουμε, αλλά δεν επηρέαζε την ορατότητα και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά. Συνολικά έχει γίνει πολλή κουβέντα. Πρέπει να καταλάβουμε πως η απόφαση πάρθηκε για την ασφαλεια και μας βοηθά στο μονοθέσιο αν κάτι πάει πολύ στραβά. Αν δούμε την εμφάνιση ενός μονοθεσίου Formula 1, καταλαβαίνω γιατί ο κόσμος λέει πως δεν ανήκει στη Formula 1.

Aπό την άλλη όμως, οι καιροί αλλάζουν και προχωράμε. Αν αυτό ξεκαθαριστεί, δε θα υπάρχουν αμφιβολίες για την ένταξή του στο άθλημα. Αν δίναμε αυτό το σύστημα, με αυτή τη δύναμη, στον Justin Wilson πριν μερικό καιρό, θα το έπαιρνε, όπως και οι περισσότεροι από εμάς. Θα βοηθούσε να σωθεί η ζωή του. Τώρα δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω το χρόνο. Αλλά γνωρίζοντας πως είναι εκεί και μας βοηθά σε κάποια σενάρια, θα ήταν ηλίθιο να το αγνοήσουμε. Για την εμφάνιση, μου αρέσουν τα μονοθέσια του παρελθόντος, αλλά υπάρχουν στοιχεία που μου αρέσουν από αυτή την εποχή. Τα μονοθέσια έχουν πτέρυγες, ενώ δεν είχαν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’60. Τώρα είναι κομμάτι του αθλήματος. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα. Είχαμε κινητήρες V12, που μου αρέοσυν αλλά δε τους έχουμε πια. Συμπερασματικά, θα μας βοηθήσει και αυτό πρέπει να θυμόμαστε.

Υπέρ του HALO τέθηκε και ο Fernando Alonso, που συμφώνησε με τον Vettel:

Συμφωνώ με όλα όσα είπε ο Sebastian. Πρώτα απ’ όλα είναι η ασφάλεια και αυτό το εργαλείο μας βοηθούσε να αποφύγουμε θανάσιμα ατυχήματα τα τελευταία 10 ή 15 χρόνια. Έχει αποδειχθεί από τη FIA και είμαστε όλοι αρκετά χαρούμενοι για να το βάλουμε στα μονοθέσιά μας. Αν μπορούσαμε να γυρίσουμε το χρόνο και να σώσουμε κάποιες ζωές, θα ήμαστε χαρούμενοι. Αυτό είναι το ένα και μοναδικό θέμα που θα έπρεπε να συζητάμε. Για την αισθητική αδιαφορώ, για να είμαι ειλικρινής.

H Formula 1 έχει αλλάξει πολύ, ακόμα και από την πρώτη μου σεζόν, το 2001. Τα μονοθέσια είναι εντελώς διαφορετικά, το ύψος του ρύγχους, το ύψος του cockpit δίπλα από το κράνος. Πριν 40 ή 50 χρόνια δεν είχαν ζώνες και όταν προστέθηκαν δεν υπήρχαν διαμάχες για το αν βοηθούν ή αν είναι πιο διασκεδαστικό να οδηγάς χωρίς αυτές. Για εμένα δεν υπάρχει αμφιβολία, είμαι χαρούμενος με οποιαδήποτε επιπλέον προστασία για το κράνος αν η FIA έχει αναπτύξει το HALO και αυτή είναι η πιο αποτελεσματική προστασία για το κεφάλι του οδηγού.

Ένας από τους οδηγούς που δεν υποστηρίζουν το HALO είναι ο Nico Hulkenberg, που δήλωσε:

Aν και δεν ήμουν ποτέ μεγάλος υποστηρικτής, και ακόμα δεν είμαι, θα συνεχίσω να οδηγώ! Δεν είναι δική μου απόφαση, η FIA αναλαμβάνει τους κανονισμούς για την ασφάλεια. Είναι αυτό που είναι, θα το αποδεχτώ και θα συνεχίσω.

Δεν είμαι φαν του HALO για την αισθητική, σίγουρα δεν είναι όμορφο, και αποτρέπει σοβαρά ατυχήματα που γίνονται μία στο εκατομμύριο. Η ασφάλεια των μονοθεσίων βελτιώνεται, έχουμε τα σχοινιά στους τροχούς που σταματούν τους τροχούς από το να φεύγουν από το μονοθέσιο, τα οποία γίνονται συνεχώς καλύτερα. Δε γνωρίζω αν το HALO είναι απαραίτητο, ενώ άλλοι τομείς βελτιώνονται και θυσιάζεται η εμφάνιση.

Στο δεύτερο σκέλος της συνέντευξης τύπου, το θέμα σχολιάστηκε από τον Max Verstappen:

Δε μου αρέσει, αλλά στην τελική πρέπει να σεβαστούμε την απόφαση της FIA. Aπό τότε που εντάξαμε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, το ρίσκο άσχημου ατυχήματος υπό κίτρινες σημαίες έχει μειωθεί και τα σχοινιά στους τροχούς είναι αρκετά δυνατά, επομένως δε τους χάνεις εύκολα. Όταν υπάρχουν άλλα ιπτάμενα αντικείμενα, δε σε προστατεύει ουσιαστικά. Δεν καταλαβαίνω γιατί το χρειαζόμαστε.